7 en 8 juni Jackson in the White Mountains

9 juni 2018 - Jackson, New Hampshire, Verenigde Staten

Een mooi rit naar de White Mountains. Met als kers op de taart onderweg 3 zwarte beren. Moeder met 2 jongen. Het ging te vlug om een foto te nemen. Ons hotel is weer een historisch hotel. Na aankomst het plaatsje met de Jackson waterval in de rivier de wildcat en een bijzondere brug bekeken. Deze bruggen werden zo gebouwd om routes over de rivieren te verkorten. Dak erop zodat de vloer niet rot werd en dichte zijkanten zodat dieren ook over de bruggen durven. Ook deze streek is weer een wintersport en wandelgebied. Met een hoge berg  Mount Washington. De hoogste van New England. 1917 meter hoog. Hier komen veel luchtstromen bij elkaar en heeft het zelfs 372 km per uur gewaaid. De laatste sneeuw verdween vorig jaar pas eind juli. Wij zijn met een busje en een gids naar boven gegaan. Je mag het ook met je eigen auto doen maar dan betaal je flink tol en zie je niets. Het is de eerste tolweg van Amerika. Op 9 juni mogen alleen motoren naar boven. Duizenden motorrijders maken van deze speciale gelegenheid gebruik. Wonderlijk dat helmen voor motorrijders niet verplicht zijn. Morgen weer door naar Cape Neddick..