30 mei Reis bijzonderheden

31 mei 2018 - Niagara Falls, Canada

Toch nog maar even een reisverhaal. Na 4 zeer intensieve dagen vandaag een lange reis dag naar Niagara. {Canadese kant}.  Morgen de watervallen bekijken. Eigenlijk was het niet zo erg om de hele dag rustig in de auto te zitten. Een bij-trek dagje. We hebben een zeer comfortabele Ford escape als huurauto. Met een perfecte navigatie en super stoelen. Truus geeft alles duidelijk en al lang van te voren aan. Wel raar dat je zelfs in de steden soms na de kruising rechtsaf moet slaan om een rondje te rijden als je eigenlijk  op de kruising la had gewild. Ook de snelheidslimieten zijn volgens Dirk met pijltjes gooien bepaald. Wat zaken die ons opgevallen zijn: Supermarkten hebben hier een soort winkelboosters voor de gehandicapten. Maar ook veel super zware Amerikanen maken er gebruik van. Sommige kunnen echt door hun gewicht nauwelijks meer staan of lopen. De meeste supermarkten hebben counters met salades. Kant en klare kip, vlees ed. Je schept op en weegt af en eet het vervolgens aan een tafeltje in de supermarkt op. In geen enkele supermarkt is alcohol houdende drank te koop. Met ons eet patroon gaat het aardig. Als we goed opletten komen we niet met Amerikaanse maten terug. Klein koelboxje { tip van Tonsy} gekocht. Hier kunnen we wat gezonde dingen in mee nemen om overdag te eten. Koffie met veel cafeïne heet rode ogen koffie. De temperatuur wordt in Fahrenheit aangegeven. Vandaag bijna 100. Reken maar uit. Stadsbussen hebben opklaprekjes voorop. Waarom? Dit rek kan naar beneden en is dan een fietsendrager voor de fietsen van de passagiers. Koop je iets van kleding dan wordt bij de kassa de Amerikaanse btw er pas bij opgeteld. Dat was het weer voor vandaag.