24 en 25 mei Philadelphia

26 mei 2018 - Philadelphia, Pennsylvania, Verenigde Staten

Een wat uitgebreid verslag. Als dan de hersentjes ouder en stoffiger worden dan, kunnen we alles nog eens op het gemak terug lezen. Philadelphia wat een bijzondere stad van meneer William Penn. Een echte quaker. Religieuze vrijheid en broederschap. Dat valt nog steeds te merken, Philadelphia betekent broederliefde. Het is een stad waar oude en nieuwe gebouwen elkaar lijken te verdringen. Met een prachtig stadhuis. Zeer veel beroemde musea en universiteiten. Verder een shop- en eet walhalla. Wel flink geld meenemen. Kleding valt mee maar eten peperduur. 1/2 liter yoghurt is 5 dollar in de supermarkt. Over uit eten gaan spreek ik maar niet. De eerste dag om 13 uur samen een cheesesteak gedeeld. Een Philadelphia specialiteit. We waren gelijk klaar met eten tot de volgende dag. Wel een bijzondere maaltijd op een bijzondere plek. In een voedsel hal " Reading Terminal" geheten. Ook veel Amish stands met hun verse producten. De middag gedeeltelijk aan de Delawere rivier doorgebracht. 's Avonds de Philly nighttour gemaakt. Daarna vonden we het na 13 uur op pad wel genoeg. Buiten de busritten om lopen we ook nog iedere dag wel gemiddeld 10 km.